zaterdag 14 mei 2016

Ik heb het van jou, MIJ gekregen!



Moederdag 2016. Ik hecht er niet zoveel waarde aan, aan die ene dag in het jaar. Je bent 365 dagen in het jaar moeder en er zijn zat momenten die waardevol en dierbaar zijn. Maar ik weet dat het kinderdagverblijf er wel iets aan doet en dat vind ik erg leuk! Wat zouden de meiden gemaakt hebben? Met (veel) hulp van de lieve leidsters op het kinderdagverblijf.

Waar ik verwachtte dat Eva het ver voor Moederdag zou verklappen, doet ze dat niet en word ik echt, op de zondag dat het Moederdag is, verrast door onze lieve meid(en). Ik heb het cadeau van Eva bijna uitgepakt als ze toch nog ‘verklapt’ wat het is: ‘Mama, ik heb een ketting gemaakt. Voor jou!!’ Ze straalt en ik straal mee. Van Saar krijg ik een prachtig schilderijtje waarin haar handafdruk is verwerkt! Bedankt lieve leidsters!

Het schilderijtje hang ik op en de ketting leg ik zichtbaar op tafel. Die dag draag ik de ketting niet, omdat het erg warm is en wij veel met water in de weer zijn. De volgende dag doe ik hem naar mijn werk om.

‘Hé’, zegt Eva als ik haar uit bed haal, ‘jij hebt mijn ketting om’.
Ik: ‘Ja, mooi hè.’
Eva: ‘Die heb ik gemaakt.'
Ik: ‘Dat weet ik, ik heb hem van jou gekregen.’

Eva kijkt mij niet begrijpend aan en zegt:
‘Nee, niet van jou (wijzend op mij)! Van MIJ (wijzend op zichzelf). Die heb je van MIJ gekregen.’
Ik: ‘Klopt, jij hebt hem gemaakt en ik heb hem van jou gekregen (wijzend op Eva).
Eva: ‘Niet waar!' zegt ze bozig. 'Van mij, je hebt hem van MIJ gekregen, niet van jou!!’ 

Ik ben in haar ogen natuurlijk “van jou”. Ze begrijpt het nog niet en ik kan door blijven gaan, maar dat heeft geen nut, dus voordat ze boos wordt, zeg ik:

‘Lieverd, jij hebt hem voor mij gemaakt en ik heb hem gekregen.’
‘Van MIJ!’, zegt ze met klem. 'Ja, van j....' en ik besluit het laatste woord in te slikken.
foto (en ketting ;-) ) gemaakt door Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten